Mitä isännöinnin ja hallituksen kehityskeskusteluissa käydään läpi?
Yhteistyön alussa hallituksen on hyvä keskustella isännöitsijän kanssa siitä, mitä he toivovat palvelulta. Samalla sovitaan pelisäännöt ja toimintavaltuudet.
Ehdotamme hyväksi todettuja käytäntöjä, joiden pohjalta valitaan toimintatavat sovittuihin rutiineihin, kuten vastikerästien ja muutoslupahakemusten seuraamiseen. Selvitämme, millaisia pitkän aikavälin tavoitteita taloyhtiössä on sekä mitä tehtäviä meidän toivotaan ensitöiksemme hoitavan – ja millä aikataululla.
Vanhojen asiakkaiden kanssa vuosittaiset asukas- ja hallituskyselyt ohjaavat kehityskeskusteluja. Tavallisesti esiin nousevia teemoja ovat asiakaspalvelu, tavoitettavuus, viestintä ja käynnissä olevat isot projektit.
Onnistumiset ja etenkin kehitettävät asiat on hyvä nostaa pöydälle. Säännölliset keskustelut helpottavat vaikeidenkin asioiden käsittelemistä ja varmistavat, että tavoitteet ovat samansuuntaisia.
Uudet asiakkaamme esimerkiksi toivoivat parempaa näkyvyyttä isännöitsijän kanssa sovittujen tehtävien seurantaan. Hallitukset saivat näkymän isännöitsijän työpöydällä oleviin tehtäviin projektinhallintatyökalumme kautta.
Kysymykseen vastasi kiinteistöpäällikkö Hannu Mäkelä Emännöintitoimisto Aamusta.
Lue lisää: Millainen on hyvä isännöitsijä ja millaista hyvä isännöinti?