Kaupallinen yhteistyö Yhtiön valokuituratkaisussa noudatettava sisäverkkomääräystä Kun tietoliikenneyhteyksien parantamiseksi vertaillaan vaihtoehtoja, on tutkittava tarjousten... 16.5.2024
Raija tarjoutui Rolle-koiran ulkoiluttajaksi – Sovellus teki naapureista tutumpia Koti-Commu-sovellus madaltaa avun pyytämisen ja antamisen kynnystä. 25.4.2024
Helsinkiläisen taloyhtiön asukkaat kohtaavat päivittäin sosiaalisessa mediassa – Onko somekanavien käyttö turvallista ja järkevää? Viestintäsovellus voi lisätä yhteisöllisyyttä, mutta käyttö pitää olla vapaaehtoista. Tilaajille 25.4.2024
Kari Kanala: “Joukkuepeli kulkee taloyhtiössäkin, kun peli on reilua ja kaikki noudattavat sääntöjä” Kari Kanalan mielestä taloyhtiö on kuin jalkapallopelin tuomari. 15.3.2024
”Hyvä johtaja on kiinnostunut erilaisista mielipiteistä” Johtajan tehtävänä on myös rohkaista ihmisiä ympärillään. 8.2.2024
Vaihtoehtojen runsaus on hyvä asia, mutta vaikeuttaa päätöksentekoa – Näin teet hyviä valintoja Sukitus vai perinteinen linjasaneeraus? Tieto auttaa valitsemaan. 25.1.2024
Pelastussuunnitelman laatiminen ja siitä tiedottaminen on taloyhtiön ensimmäinen turvallisuusteko Taloyhtiöllä on keskeinen rooli onnettomuustilanteiden ennaltaehkäisyssä. 19.1.2024
Hei uusi asukas, sinulle on postia! Uudet asukkaat saavat Loimaan seudulla Tervetuloa-kirjeen. 10.11.2023
Me kysyimme, te vastasitte: “Ihannehallitus on yhteistyökykyinen, aikaansaava ja kuunteleva” Ihannehallituksessa asioihin tartutaan ennakoiden, ja ellei jotain tiedetä itse, tieto etsitään. 28.9.2023
Isännöinti 2.0 saattaa taloyhtiöt digiaikaan Moni taloyhtiö pyörii vielä paperiajassa: kuittimapit pölyttyvät varastossa ja tieto kulkee... 10.5.2016 Marjut Joensuu
Mistä on hyvä putkiremontti tehty? ”All the single ladies, mihin enää tarvitset deittisivustoja! Tee kuten minä: muuta ainakin 40... 22.3.2016 Marjut Joensuu
Mistä on hyvä isännöinti tehty? Pitkään isännöintiala palveli kohtalaisella menestyksellä ikkunaa, kattoa ja betoniseinää.... 26.2.2016 Tero Heikkilä
Huhuu taloyhtiöt, digijuna menee jo! Viime viikolla julkistettu viestintäsuositus on nostanut taloyhtiöiden viestinnän ja viestinnän... 24.11.2015 Kaisa Leiwo
3+1 polttavaa kysymystä taloyhtiön viestinnästä Olen tänä vuonna tavannut satoja isännöitsijöitä eri puolilla maata ja kaikkia mietityttää,... 3.11.2015 Marjut Joensuu
Mistä tunnistaa hyvän isännöinnin? Mistä asukas tietää, että taloyhtiöllä on hyvä isännöitsijä? Moni asukas tapaa... 6.10.2015 Marjut Joensuu
Minkälaista olisi, jos omistaminen ja asumisen asiat hoituisivat sähköisesti? Kuvittele, että päättäessäsi myydä asunto-osakkeesi sinun ei tarvitsikaan etsiskellä... 1.10.2015 Jaana Sallmen
#100isännöintiyritystä Tänä vuonna olen ottanut tavoitteeksi tutustua 100 isännöintiyritykseen. Viimeksi eilen kuulin... 12.3.2015 Marjut Joensuu
Myytinmurtaja Myytti: Naapuria pitää tervehtiä Myytti: Hallituksen puheenjohtajan pitää olla tavoitettavissa 24/7
Kysy isännöinnistä Mikä on paras tapa olla yhteydessä isännöintiin? Millaiseen meteliin isännöinti voi puuttua? Miksi isännöinti kerää asiakkaidensa yhteystiedot? Millä perusteella isännöintiä yleensä vaihdetaan?
Lakikysymykset Onko taloyhtiöllä keinoa kieltää jatkuva ja ympärivuotinen ikkunatuuletus? Miten edetä haltuunotossa, jos osakas ei ilmoita yhteystietojaan? Miten tiedotetaan yhdenvertaisesti? Miten aikaisin huoltotöistä on ilmoitettava asukkaille?
Säännön mukaan Onko työmaataulu pakollinen? Saako taloyhtiön infotilaisuudessa videoida? Millä kielillä taloyhtiössä pitää viestiä?