Kaupallinen yhteistyö Yhtiön valokuituratkaisussa noudatettava sisäverkkomääräystä Kun tietoliikenneyhteyksien parantamiseksi vertaillaan vaihtoehtoja, on tutkittava tarjousten... 16.5.2024
Raija tarjoutui Rolle-koiran ulkoiluttajaksi – Sovellus teki naapureista tutumpia Koti-Commu-sovellus madaltaa avun pyytämisen ja antamisen kynnystä. 25.4.2024
Helsinkiläisen taloyhtiön asukkaat kohtaavat päivittäin sosiaalisessa mediassa – Onko somekanavien käyttö turvallista ja järkevää? Viestintäsovellus voi lisätä yhteisöllisyyttä, mutta käyttö pitää olla vapaaehtoista. Tilaajille 25.4.2024
Kari Kanala: “Joukkuepeli kulkee taloyhtiössäkin, kun peli on reilua ja kaikki noudattavat sääntöjä” Kari Kanalan mielestä taloyhtiö on kuin jalkapallopelin tuomari. 15.3.2024
”Hyvä johtaja on kiinnostunut erilaisista mielipiteistä” Johtajan tehtävänä on myös rohkaista ihmisiä ympärillään. 8.2.2024
Vaihtoehtojen runsaus on hyvä asia, mutta vaikeuttaa päätöksentekoa – Näin teet hyviä valintoja Sukitus vai perinteinen linjasaneeraus? Tieto auttaa valitsemaan. 25.1.2024
Pelastussuunnitelman laatiminen ja siitä tiedottaminen on taloyhtiön ensimmäinen turvallisuusteko Taloyhtiöllä on keskeinen rooli onnettomuustilanteiden ennaltaehkäisyssä. 19.1.2024
Hei uusi asukas, sinulle on postia! Uudet asukkaat saavat Loimaan seudulla Tervetuloa-kirjeen. 10.11.2023
Me kysyimme, te vastasitte: “Ihannehallitus on yhteistyökykyinen, aikaansaava ja kuunteleva” Ihannehallituksessa asioihin tartutaan ennakoiden, ja ellei jotain tiedetä itse, tieto etsitään. 28.9.2023
Rasismista vapaa Suomi rakentuu myös taloyhtiön arjessa Kulttuurien yhteentörmäyksiä asumisessa varmasti tapahtuu, mutta ne eivät ratkea rasismilla. 16.8.2023 Liina Länsiluoto
Tiedotteiden kääntäminen ei ole taloyhtiössä pakollista, mutta se voi olla järkevää Apua kääntämiseen saa kätevästi vaikka verkosta. 25.10.2021 Päivi Maaniitty
On keinoja, joilla osakkaat ja asukkaat saadaan sitoutettua omaan taloyhtiöönsä Asukasviestinnässä on vaikea onnistua. Aina on joku, joka ei lue taloyhtiön tiedotteita ja... 10.3.2020 Kirsi Salo
Tieto kuuluu kaikille taloyhtiöissä asuville Koti, mitä todennäköisemmin sinunkin elämäsi tärkein paikka. Pidämme kodistamme ja siellä... 25.2.2020 Maria Mäkinen
Olen se ärsyttävä naapuri, jonka koira haukkuu – ilmoitin siitä erillisellä viestillä muille asukkaille Taas se naapurin koira haukkuu! Tunnustus: Minä olen se ärsyttävä naapuri, jonka koira... 30.10.2019 Merilla Kivineva
Naapurin remontti yhdisti meitä Eräänä päivänä taloyhtiömme Facebook-ryhmään tupsahti viesti seinänaapuriltamme. Hän... 11.6.2019 Reetta Yrttimaa
Viestinnällä voi ehkäistä majoitustoiminnan häiriöitä Helsinkiläisen taloyhtiön salahotelli on nostanut kaikenlaisen majoitustoiminnan ja Airbnb:n... 2.4.2019 Merilla Kivineva
Taloyhtiön viestinnässä kannattaa katsoa ihmisiä, ei ilmoitustaulua Postiluukusta on lennähtänyt eteisen matolle taloyhtiön tiedote. Lukot päivitetään uusiin, ja... 20.2.2019 Laura Hyvönen
Myytinmurtaja Myytti: Naapuria pitää tervehtiä Myytti: Hallituksen puheenjohtajan pitää olla tavoitettavissa 24/7
Kysy isännöinnistä Mikä on paras tapa olla yhteydessä isännöintiin? Millaiseen meteliin isännöinti voi puuttua? Miksi isännöinti kerää asiakkaidensa yhteystiedot? Millä perusteella isännöintiä yleensä vaihdetaan?
Lakikysymykset Onko taloyhtiöllä keinoa kieltää jatkuva ja ympärivuotinen ikkunatuuletus? Miten edetä haltuunotossa, jos osakas ei ilmoita yhteystietojaan? Miten tiedotetaan yhdenvertaisesti? Miten aikaisin huoltotöistä on ilmoitettava asukkaille?
Säännön mukaan Onko työmaataulu pakollinen? Saako taloyhtiön infotilaisuudessa videoida? Millä kielillä taloyhtiössä pitää viestiä?