Kaupallinen yhteistyö Yhtiön valokuituratkaisussa noudatettava sisäverkkomääräystä Kun tietoliikenneyhteyksien parantamiseksi vertaillaan vaihtoehtoja, on tutkittava tarjousten... 16.5.2024
Raija tarjoutui Rolle-koiran ulkoiluttajaksi – Sovellus teki naapureista tutumpia Koti-Commu-sovellus madaltaa avun pyytämisen ja antamisen kynnystä. 25.4.2024
Helsinkiläisen taloyhtiön asukkaat kohtaavat päivittäin sosiaalisessa mediassa – Onko somekanavien käyttö turvallista ja järkevää? Viestintäsovellus voi lisätä yhteisöllisyyttä, mutta käyttö pitää olla vapaaehtoista. Tilaajille 25.4.2024
Kari Kanala: “Joukkuepeli kulkee taloyhtiössäkin, kun peli on reilua ja kaikki noudattavat sääntöjä” Kari Kanalan mielestä taloyhtiö on kuin jalkapallopelin tuomari. 15.3.2024
”Hyvä johtaja on kiinnostunut erilaisista mielipiteistä” Johtajan tehtävänä on myös rohkaista ihmisiä ympärillään. 8.2.2024
Vaihtoehtojen runsaus on hyvä asia, mutta vaikeuttaa päätöksentekoa – Näin teet hyviä valintoja Sukitus vai perinteinen linjasaneeraus? Tieto auttaa valitsemaan. 25.1.2024
Pelastussuunnitelman laatiminen ja siitä tiedottaminen on taloyhtiön ensimmäinen turvallisuusteko Taloyhtiöllä on keskeinen rooli onnettomuustilanteiden ennaltaehkäisyssä. 19.1.2024
Hei uusi asukas, sinulle on postia! Uudet asukkaat saavat Loimaan seudulla Tervetuloa-kirjeen. 10.11.2023
Me kysyimme, te vastasitte: “Ihannehallitus on yhteistyökykyinen, aikaansaava ja kuunteleva” Ihannehallituksessa asioihin tartutaan ennakoiden, ja ellei jotain tiedetä itse, tieto etsitään. 28.9.2023
Tämä on taloyhtiössä asuvan tärkein taito Ilta-Sanomien juttu uusavuttomuudesta on herättänyt keskustelua: osaavatko suomalaiset enää... 2.2.2015 Marjut Joensuu
Sähköposti tulee, suojautukaa Sähköpostin käyttö pitäisi olla luvanvaraista, koska se on niin vaarallinen väline. Kun meili... 15.1.2015 Marjut Joensuu
Mummo taloyhtiön viestintäkonsultiksi Edesmennyt Rauha-mummoni opetti minulle kaiken tarpeellisen viestinnästä. Tärkein oppitunti... 13.12.2014 Marjut Joensuu
Löperö viestintä aiheuttaa harmia isännöinnille ja hallitukselle Urbaanilegenda kertoo, että mitä enemmän tietoa asukkaille annetaan, sitä enemmän tulee... 12.8.2014 Marjut Joensuu
11 + 1 vinkkiä taloyhtiön viestintään Huhtikuun alussa kävin Taloyhtiö-tapahtumassa puhumassa viestinnästä. Luennon jälkeen eräs... 25.4.2014 Marjut Joensuu
Juhlat taloyhtiössä – näin toimit järjestäjänä oikein Kesäkuun ensimmäinen viikonloppu on juhlan aikaa. Koulujen lukuvuosi päättyy ja monissa kodeissa... 29.5.2012 Marina Furuhjelm
Myytinmurtaja Myytti: Naapuria pitää tervehtiä Myytti: Hallituksen puheenjohtajan pitää olla tavoitettavissa 24/7
Kysy isännöinnistä Mikä on paras tapa olla yhteydessä isännöintiin? Millaiseen meteliin isännöinti voi puuttua? Miksi isännöinti kerää asiakkaidensa yhteystiedot? Millä perusteella isännöintiä yleensä vaihdetaan?
Lakikysymykset Onko taloyhtiöllä keinoa kieltää jatkuva ja ympärivuotinen ikkunatuuletus? Miten edetä haltuunotossa, jos osakas ei ilmoita yhteystietojaan? Miten tiedotetaan yhdenvertaisesti? Miten aikaisin huoltotöistä on ilmoitettava asukkaille?
Säännön mukaan Onko työmaataulu pakollinen? Saako taloyhtiön infotilaisuudessa videoida? Millä kielillä taloyhtiössä pitää viestiä?