Kotitalo on Suomen paras asiakaslehti Kotitalo on valittu Aikakauslehtikilpailu Editissä vuoden 2014 asiakaslehdeksi. Kuvassa vasemmalta... 19.2.2019
Iso remontti edessä? Näin hallitus voi helpottaa asukkaiden elämää Taloyhtiö voi helpottaa asukkaiden remontinaikaista elämää monin keinoin, esimerkiksi... 19.2.2019
Osakas, jos haluat asiasi yhtiökokoukseen, kerro siitä ajoissa hallitukselle Yhtiökokouksen lähestyessä hallituksen täytyy viestiä suunnitelmistaan ajoissa. Näin osakas... 18.2.2019
Tehokkaampaa viestintää vuokralaisille Taloyhtiön tiedotuksessa on huomioitava kaikki asukkaat. Kenen vastuulla on varmistaa, että tieto... 15.2.2019
Asukkaat haluavat yhä enemmän tietoa taloyhtiön johdolta Asukkaat haluavat nykyistä enemmän tietoa taloyhtiönsä asioista. Vaikka hallitus tekisi hyviä... 13.2.2019
Hallituksen pj: Näin minä tiedotan taloyhtiön asioista Helsinkiläisen Asunto-osakeyhtiö Adolf Lindforsintie 9:n hallituksen puheenjohtaja Päivi Ryöppy... 13.2.2019
Sähköinen ilmoitustaulu tehostaa tiedonkulkua Tamperelaisen taloyhtiön porraskäytävässä on suuri näyttöruutu, jolla isännöinti,... 7.2.2019
Milloin yhtiökokouksesta pitää tiedottaa? Tässä juttusarjassa säästämme taloyhtiön hallituksen aikaa poimimalla Taloyhtiön hyvä... 6.2.2019
Oletko jo tutustunut Nappi Naapuriin? Etsitkö lastenhoitajaa, tarvitsetko poraa lainaksi? Nappi Naapuri -verkkopalvelu on netissä ja... 22.1.2019
Rasismista vapaa Suomi rakentuu myös taloyhtiön arjessa Kulttuurien yhteentörmäyksiä asumisessa varmasti tapahtuu, mutta ne eivät ratkea rasismilla. 16.8.2023 Liina Länsiluoto
Tiedotteiden kääntäminen ei ole taloyhtiössä pakollista, mutta se voi olla järkevää Apua kääntämiseen saa kätevästi vaikka verkosta. 25.10.2021 Päivi Maaniitty
On keinoja, joilla osakkaat ja asukkaat saadaan sitoutettua omaan taloyhtiöönsä Asukasviestinnässä on vaikea onnistua. Aina on joku, joka ei lue taloyhtiön tiedotteita ja... 10.3.2020 Kirsi Salo
Tieto kuuluu kaikille taloyhtiöissä asuville Koti, mitä todennäköisemmin sinunkin elämäsi tärkein paikka. Pidämme kodistamme ja siellä... 25.2.2020 Maria Mäkinen
Olen se ärsyttävä naapuri, jonka koira haukkuu – ilmoitin siitä erillisellä viestillä muille asukkaille Taas se naapurin koira haukkuu! Tunnustus: Minä olen se ärsyttävä naapuri, jonka koira... 30.10.2019 Merilla Kivineva
Naapurin remontti yhdisti meitä Eräänä päivänä taloyhtiömme Facebook-ryhmään tupsahti viesti seinänaapuriltamme. Hän... 11.6.2019 Reetta Yrttimaa
Viestinnällä voi ehkäistä majoitustoiminnan häiriöitä Helsinkiläisen taloyhtiön salahotelli on nostanut kaikenlaisen majoitustoiminnan ja Airbnb:n... 2.4.2019 Merilla Kivineva
Taloyhtiön viestinnässä kannattaa katsoa ihmisiä, ei ilmoitustaulua Postiluukusta on lennähtänyt eteisen matolle taloyhtiön tiedote. Lukot päivitetään uusiin, ja... 20.2.2019 Laura Hyvönen
Myytinmurtaja Myytti: Naapuria pitää tervehtiä Myytti: Hallituksen puheenjohtajan pitää olla tavoitettavissa 24/7
Kysy isännöinnistä Mikä on paras tapa olla yhteydessä isännöintiin? Millaiseen meteliin isännöinti voi puuttua? Miksi isännöinti kerää asiakkaidensa yhteystiedot? Millä perusteella isännöintiä yleensä vaihdetaan?
Lakikysymykset Onko taloyhtiöllä keinoa kieltää jatkuva ja ympärivuotinen ikkunatuuletus? Miten edetä haltuunotossa, jos osakas ei ilmoita yhteystietojaan? Miten tiedotetaan yhdenvertaisesti? Miten aikaisin huoltotöistä on ilmoitettava asukkaille?
Säännön mukaan Onko työmaataulu pakollinen? Saako taloyhtiön infotilaisuudessa videoida? Millä kielillä taloyhtiössä pitää viestiä?