Suomen paras taloyhtiö 2017: Karhupuiston timantti Suomen paras taloyhtiö 2017 -kilpailun voittaja tarjoaa asukkailleen paljon enemmän kuin vain... 16.5.2019
Taloyhtiön viestintään on monta kanavaa Taloyhtiöillekin on tarjolla jo monia digitaalisia kanavia, joiden kautta viestiä talon asioista... 24.4.2019
Näin toimii tupakointikiellon valvonta ja viestintä Tupakointikielto on voimassa parissa sadassa taloyhtiössä Suomessa. Valvontaa ja viestintää... 23.4.2019
Opiskelija arvostaa asumisen hinta-laatusuhdetta Emilia Syrjä kiittää toimivasta huollosta ja hyvistä kierrätysmahdollisuuksista.... 12.4.2019
Onko teillä Suomen paras taloyhtiö? Toimiiko taloyhtiönne viestintä ja tulevaisuuteen suunnataan strategian avulla? Jos näin on,... 26.3.2019
Tuore osakas toivoo lisää sähköistä asiointia Mikko Kaikkonen on tuore osakas helsinkiläisessä taloyhtiössä. Hänen mielestään lähes... 6.3.2019
Miten toimia taloyhtiön kuolemantapauksessa? Kun naapuri kuolee yllättäen tai tapaturmaisesti, saattaa elämä taloyhtiössä mennä pois... 21.2.2019
Uudessa yhtiössä kannattaa panostaa yhteishenkeen Juhana Harju tavoittelee matalan kynnyksen yhteisöllisyyttä ja asumisen laatua. Asukkaiden... 20.2.2019
Taloyhtiössä on tärkeää saada kaikkien ääni kuuluviin Taloyhtiön hallituksen on hyvä harkita sellaisten keskusteluareenojen luomista, johon kaikki... 19.2.2019
Rasismista vapaa Suomi rakentuu myös taloyhtiön arjessa Kulttuurien yhteentörmäyksiä asumisessa varmasti tapahtuu, mutta ne eivät ratkea rasismilla. 16.8.2023 Liina Länsiluoto
Tiedotteiden kääntäminen ei ole taloyhtiössä pakollista, mutta se voi olla järkevää Apua kääntämiseen saa kätevästi vaikka verkosta. 25.10.2021 Päivi Maaniitty
On keinoja, joilla osakkaat ja asukkaat saadaan sitoutettua omaan taloyhtiöönsä Asukasviestinnässä on vaikea onnistua. Aina on joku, joka ei lue taloyhtiön tiedotteita ja... 10.3.2020 Kirsi Salo
Tieto kuuluu kaikille taloyhtiöissä asuville Koti, mitä todennäköisemmin sinunkin elämäsi tärkein paikka. Pidämme kodistamme ja siellä... 25.2.2020 Maria Mäkinen
Olen se ärsyttävä naapuri, jonka koira haukkuu – ilmoitin siitä erillisellä viestillä muille asukkaille Taas se naapurin koira haukkuu! Tunnustus: Minä olen se ärsyttävä naapuri, jonka koira... 30.10.2019 Merilla Kivineva
Naapurin remontti yhdisti meitä Eräänä päivänä taloyhtiömme Facebook-ryhmään tupsahti viesti seinänaapuriltamme. Hän... 11.6.2019 Reetta Yrttimaa
Viestinnällä voi ehkäistä majoitustoiminnan häiriöitä Helsinkiläisen taloyhtiön salahotelli on nostanut kaikenlaisen majoitustoiminnan ja Airbnb:n... 2.4.2019 Merilla Kivineva
Taloyhtiön viestinnässä kannattaa katsoa ihmisiä, ei ilmoitustaulua Postiluukusta on lennähtänyt eteisen matolle taloyhtiön tiedote. Lukot päivitetään uusiin, ja... 20.2.2019 Laura Hyvönen
Myytinmurtaja Myytti: Naapuria pitää tervehtiä Myytti: Hallituksen puheenjohtajan pitää olla tavoitettavissa 24/7
Kysy isännöinnistä Mikä on paras tapa olla yhteydessä isännöintiin? Millaiseen meteliin isännöinti voi puuttua? Miksi isännöinti kerää asiakkaidensa yhteystiedot? Millä perusteella isännöintiä yleensä vaihdetaan?
Lakikysymykset Onko taloyhtiöllä keinoa kieltää jatkuva ja ympärivuotinen ikkunatuuletus? Miten edetä haltuunotossa, jos osakas ei ilmoita yhteystietojaan? Miten tiedotetaan yhdenvertaisesti? Miten aikaisin huoltotöistä on ilmoitettava asukkaille?
Säännön mukaan Onko työmaataulu pakollinen? Saako taloyhtiön infotilaisuudessa videoida? Millä kielillä taloyhtiössä pitää viestiä?