Kaupallinen yhteistyö Yhtiön valokuituratkaisussa noudatettava sisäverkkomääräystä Kun tietoliikenneyhteyksien parantamiseksi vertaillaan vaihtoehtoja, on tutkittava tarjousten... 16.5.2024
Raija tarjoutui Rolle-koiran ulkoiluttajaksi – Sovellus teki naapureista tutumpia Koti-Commu-sovellus madaltaa avun pyytämisen ja antamisen kynnystä. 25.4.2024
Helsinkiläisen taloyhtiön asukkaat kohtaavat päivittäin sosiaalisessa mediassa – Onko somekanavien käyttö turvallista ja järkevää? Viestintäsovellus voi lisätä yhteisöllisyyttä, mutta käyttö pitää olla vapaaehtoista. Tilaajille 25.4.2024
Kari Kanala: “Joukkuepeli kulkee taloyhtiössäkin, kun peli on reilua ja kaikki noudattavat sääntöjä” Kari Kanalan mielestä taloyhtiö on kuin jalkapallopelin tuomari. 15.3.2024
”Hyvä johtaja on kiinnostunut erilaisista mielipiteistä” Johtajan tehtävänä on myös rohkaista ihmisiä ympärillään. 8.2.2024
Vaihtoehtojen runsaus on hyvä asia, mutta vaikeuttaa päätöksentekoa – Näin teet hyviä valintoja Sukitus vai perinteinen linjasaneeraus? Tieto auttaa valitsemaan. 25.1.2024
Pelastussuunnitelman laatiminen ja siitä tiedottaminen on taloyhtiön ensimmäinen turvallisuusteko Taloyhtiöllä on keskeinen rooli onnettomuustilanteiden ennaltaehkäisyssä. 19.1.2024
Hei uusi asukas, sinulle on postia! Uudet asukkaat saavat Loimaan seudulla Tervetuloa-kirjeen. 10.11.2023
Me kysyimme, te vastasitte: “Ihannehallitus on yhteistyökykyinen, aikaansaava ja kuunteleva” Ihannehallituksessa asioihin tartutaan ennakoiden, ja ellei jotain tiedetä itse, tieto etsitään. 28.9.2023
Näin toimii taloyhtiön viestintä, joka vähentää turhaa työtä ja lisää tyytyväisyyttä Remontteja, vastikkeita, kunnossapitoa. Taloyhtiöissä hoidetaan paljon asioita. Mutta asiat eivät... 1.2.2019 Tero Heikkilä
Taloyhtiön digitie on pitkä, mutta se kannattaa kulkea Joko tämä puhe kyllästyttää? ”Pian, minä hetkenä hyvänsä ja ihan kohta tapahtuu se kauan... 1.11.2018 Anna Malk
Asumisen palveluissa länsinaapuri astelee edellä Ruotsalaiselle asuminen on palvelua. Kerros- ja rivitaloissa asumisoikeusasuminen on Ruotsissa... 26.10.2018 Marianne Falck-Hvilstafeldt
Taloyhtiössä hallitus vastaa viestinnän hankkimisesta Helsingin Sanomissa (4.9.2018) kirjoitettiin isännöintiyritysten tarjoamista... 11.9.2018 Ida Levänen
Mitäpä, jos antaisit sähköiselle keskustelulle mahdollisuuden? Satunnaisia kohtaamisia taloyhtiön rappukäytävässä tai keskusteluja pihatalkoissa... 15.6.2018 Anna Malk
Ratkotaanko sinun taloyhtiössäsi oikeita ongelmia? Kaikkea kaikille ei ole hyvä lähtökohta taloyhtiöiden digitaalisten palveluiden kehittämiseen.... 3.5.2018 Marianne Falck-Hvilstafeldt
Näin hyvää taloyhtiöasumista voi kehittää askel askeleelta Mistä koostuu hyvä asumiskokemus taloyhtiössä? Elämäntilanteeseen ja kukkarolle sopiva... 30.11.2017 Marianne Falck-Hvilstafeldt
Seniorit ovat jo netissä, taloyhtiöt vasta matkalla Lähes kaikilla elämänalueilla sähköinen asiointi jo sujuu, mutta taloyhtiössä yhteys pätkii.... 21.9.2017 Marjut Joensuu
Myytinmurtaja Myytti: Naapuria pitää tervehtiä Myytti: Hallituksen puheenjohtajan pitää olla tavoitettavissa 24/7
Kysy isännöinnistä Mikä on paras tapa olla yhteydessä isännöintiin? Millaiseen meteliin isännöinti voi puuttua? Miksi isännöinti kerää asiakkaidensa yhteystiedot? Millä perusteella isännöintiä yleensä vaihdetaan?
Lakikysymykset Onko taloyhtiöllä keinoa kieltää jatkuva ja ympärivuotinen ikkunatuuletus? Miten edetä haltuunotossa, jos osakas ei ilmoita yhteystietojaan? Miten tiedotetaan yhdenvertaisesti? Miten aikaisin huoltotöistä on ilmoitettava asukkaille?
Säännön mukaan Onko työmaataulu pakollinen? Saako taloyhtiön infotilaisuudessa videoida? Millä kielillä taloyhtiössä pitää viestiä?