Monimuotoinen hallitus lisää asukkaiden osallisuutta Parhaimmillaan eritaustainen hallitus loistaa asiantuntijuudellaan. 4.9.2023
Kuka vastaa taloyhtiön remonttiviestinnästä? Mitä enemmän taloyhtiön remontista viestitään, sitä tyytyväisempiä osakkaita yhtiössä... 29.5.2023
Taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan yhteystiedot – pitääkö tietojen löytyä ilmoitustaululta? Tällä palstalla vastataan lukijoiden kysymyksiin. Voit lähettää juridisia kysymyksiä... 30.1.2023
Lue vuoden isännöitsijän vinkit taloyhtiön hallituksen ja isännöitsijän yhteistyöhön Vuoden isännöitsijäksi valittu Anne Rintala kertoo, millaista yhteistyötä ja vuorovaikutusta... Tilaajille 16.12.2022
Taloyhtiön joulu – lue muistilista turvalliseen ja rauhalliseen juhlan viettoon Tämän joulumuistion avulla joulu sujuu taloyhtiössä sopuisasti. 13.12.2022
Oletko perfektionisti? Lue toipuvan täydellisyyden tavoittelijan vinkit muutokseen Perfektionisti haluaa tehdä asiat mahdollisimman hyvin. Kuulostaa hyvältä, mutta johtaa... 15.9.2022
Uskallatko ottaa asiat suoraan puheeksi naapurin kanssa? Riitelytaitoja kannattaa opetella Osakkaiden keskinäisiä riitoja voi ratkoa kuuntelemalla, tekemällä kysymyksiä ja kannustamalla... 29.8.2022
Taloyhtiöstäkin voi rakentaa brändin: “Helpottaisi asuntojen markkinointia ja kasvattaisi asuntojen arvoa” Yritys, joka tarjoaa vahvan asiakaskokemuksen, voi rakentaa itsestään brändin, sanoo Marina... 20.6.2022
Taloyhtiön tiedonkulku vaatii suunnittelua Vuokralaiset ja muualla asuvat osakkaat jäävät helposti tiedotuspimentoon, elleivät hallitus ja... 8.6.2022
Rasismista vapaa Suomi rakentuu myös taloyhtiön arjessa Kulttuurien yhteentörmäyksiä asumisessa varmasti tapahtuu, mutta ne eivät ratkea rasismilla. 16.8.2023 Liina Länsiluoto
Tiedotteiden kääntäminen ei ole taloyhtiössä pakollista, mutta se voi olla järkevää Apua kääntämiseen saa kätevästi vaikka verkosta. 25.10.2021 Päivi Maaniitty
On keinoja, joilla osakkaat ja asukkaat saadaan sitoutettua omaan taloyhtiöönsä Asukasviestinnässä on vaikea onnistua. Aina on joku, joka ei lue taloyhtiön tiedotteita ja... 10.3.2020 Kirsi Salo
Tieto kuuluu kaikille taloyhtiöissä asuville Koti, mitä todennäköisemmin sinunkin elämäsi tärkein paikka. Pidämme kodistamme ja siellä... 25.2.2020 Maria Mäkinen
Olen se ärsyttävä naapuri, jonka koira haukkuu – ilmoitin siitä erillisellä viestillä muille asukkaille Taas se naapurin koira haukkuu! Tunnustus: Minä olen se ärsyttävä naapuri, jonka koira... 30.10.2019 Merilla Kivineva
Naapurin remontti yhdisti meitä Eräänä päivänä taloyhtiömme Facebook-ryhmään tupsahti viesti seinänaapuriltamme. Hän... 11.6.2019 Reetta Yrttimaa
Viestinnällä voi ehkäistä majoitustoiminnan häiriöitä Helsinkiläisen taloyhtiön salahotelli on nostanut kaikenlaisen majoitustoiminnan ja Airbnb:n... 2.4.2019 Merilla Kivineva
Taloyhtiön viestinnässä kannattaa katsoa ihmisiä, ei ilmoitustaulua Postiluukusta on lennähtänyt eteisen matolle taloyhtiön tiedote. Lukot päivitetään uusiin, ja... 20.2.2019 Laura Hyvönen
Myytinmurtaja Myytti: Naapuria pitää tervehtiä Myytti: Hallituksen puheenjohtajan pitää olla tavoitettavissa 24/7
Kysy isännöinnistä Mikä on paras tapa olla yhteydessä isännöintiin? Millaiseen meteliin isännöinti voi puuttua? Miksi isännöinti kerää asiakkaidensa yhteystiedot? Millä perusteella isännöintiä yleensä vaihdetaan?
Lakikysymykset Onko taloyhtiöllä keinoa kieltää jatkuva ja ympärivuotinen ikkunatuuletus? Miten edetä haltuunotossa, jos osakas ei ilmoita yhteystietojaan? Miten tiedotetaan yhdenvertaisesti? Miten aikaisin huoltotöistä on ilmoitettava asukkaille?
Säännön mukaan Onko työmaataulu pakollinen? Saako taloyhtiön infotilaisuudessa videoida? Millä kielillä taloyhtiössä pitää viestiä?