Tiimiäly käyttöön taloyhtiössäkin: 5+1 vinkkiä tiimiälyn kehittämiseen Tiimiäly helpottaa ristiriitojen ennakoimista ja ratkaisemista taloyhtiön hallituksessa. 20.10.2020
Uudistuneen kotitalolehti.fi:n lukijamäärä on kaksinkertaistunut – asumisen tiedolle ja taidolle on tarvetta Kotitalo-lehti on uudistunut monikanavaiseksi Kotitalo-mediaksi. 18.9.2020
Avointa viestintää ja energiaremontteja – parasta taloyhtiötä etsivät tuomarit kertovat, mitä vastuullisuus on heille Kotitalo-median Suomen paras taloyhtiö 2020 -kilpailun teemana on tänä vuonna vastuullisuus.... 31.8.2020
Remontti aiheuttaa usein melua, muista siis viestiä huoneiston korjaustöistä naapureille Ennen remontointia osakkaan pitää tehdä remontti-ilmoitus isännöintiyritykselle. Kun remontti... 29.4.2020
Apua, taloyhtiössä riidellään! Näin opit riitelemään ja sovittelemaan kiihkottomasti Kun taloyhtiössä riidellään, on kaikkien edun mukaista yrittää ratkaista tilanne. 27.4.2020
Kummajainen nimeltä taloyhtiö – ulkomailta Suomeen muuttaneelle säännöt ja tavat vaativat totuttelua Sahba Frooghi kertoo, miltä taloyhtiöelämä näyttää ulkomailta Suomeen muuttaneen silmin. Tilaajille 27.4.2020
Ilmoitustaulu on taloyhtiössä suotava muttei pakollinen varuste Laki ei velvoita taloyhtiöitä ilmoitustaulun ylläpitoon, mutta sellainen on hyvä olla... 8.4.2020
Kotitalo on vuoden asiakasmedia – voittoa juhlittiin yhdessä koronaepidemiasta huolimatta Kotitalo palkittiin Editkilpailussa vuoden asiakasmediana. 19.3.2020
Kriisiviestintä taloyhtiössä: oleellista on tavoittaa jokainen asukas Kriisiviestintä taloyhtiössä on helpompaa, jos työnjako on sovittu etukäteen. Esimerkiksi... 17.3.2020
Rasismista vapaa Suomi rakentuu myös taloyhtiön arjessa Kulttuurien yhteentörmäyksiä asumisessa varmasti tapahtuu, mutta ne eivät ratkea rasismilla. 16.8.2023 Liina Länsiluoto
Tiedotteiden kääntäminen ei ole taloyhtiössä pakollista, mutta se voi olla järkevää Apua kääntämiseen saa kätevästi vaikka verkosta. 25.10.2021 Päivi Maaniitty
On keinoja, joilla osakkaat ja asukkaat saadaan sitoutettua omaan taloyhtiöönsä Asukasviestinnässä on vaikea onnistua. Aina on joku, joka ei lue taloyhtiön tiedotteita ja... 10.3.2020 Kirsi Salo
Tieto kuuluu kaikille taloyhtiöissä asuville Koti, mitä todennäköisemmin sinunkin elämäsi tärkein paikka. Pidämme kodistamme ja siellä... 25.2.2020 Maria Mäkinen
Olen se ärsyttävä naapuri, jonka koira haukkuu – ilmoitin siitä erillisellä viestillä muille asukkaille Taas se naapurin koira haukkuu! Tunnustus: Minä olen se ärsyttävä naapuri, jonka koira... 30.10.2019 Merilla Kivineva
Naapurin remontti yhdisti meitä Eräänä päivänä taloyhtiömme Facebook-ryhmään tupsahti viesti seinänaapuriltamme. Hän... 11.6.2019 Reetta Yrttimaa
Viestinnällä voi ehkäistä majoitustoiminnan häiriöitä Helsinkiläisen taloyhtiön salahotelli on nostanut kaikenlaisen majoitustoiminnan ja Airbnb:n... 2.4.2019 Merilla Kivineva
Taloyhtiön viestinnässä kannattaa katsoa ihmisiä, ei ilmoitustaulua Postiluukusta on lennähtänyt eteisen matolle taloyhtiön tiedote. Lukot päivitetään uusiin, ja... 20.2.2019 Laura Hyvönen
Myytinmurtaja Myytti: Naapuria pitää tervehtiä Myytti: Hallituksen puheenjohtajan pitää olla tavoitettavissa 24/7
Kysy isännöinnistä Mikä on paras tapa olla yhteydessä isännöintiin? Millaiseen meteliin isännöinti voi puuttua? Miksi isännöinti kerää asiakkaidensa yhteystiedot? Millä perusteella isännöintiä yleensä vaihdetaan?
Lakikysymykset Onko taloyhtiöllä keinoa kieltää jatkuva ja ympärivuotinen ikkunatuuletus? Miten edetä haltuunotossa, jos osakas ei ilmoita yhteystietojaan? Miten tiedotetaan yhdenvertaisesti? Miten aikaisin huoltotöistä on ilmoitettava asukkaille?
Säännön mukaan Onko työmaataulu pakollinen? Saako taloyhtiön infotilaisuudessa videoida? Millä kielillä taloyhtiössä pitää viestiä?