”Ensimmäinen viraali Tiktok-videoni oli video, jossa siivosin Tinder-matchini kodin ilmaiseksi. Kun siivousvideoni saivat enemmän suosiota ja aloin saada sponsorikyselyitä, päätin pistää oman osakeyhtiön pystyyn.
Jossain vaiheessa minuun otti yhteyttä leskeksi jäänyt äiti, joka pyysi apua kotinsa siivoamiseen. Nykyään siivoan kerran viikossa mielenterveysongelmista kärsivän henkilön kodin ilmaiseksi, sillä haluan auttaa. Minulle on tärkeää, että työni on merkityksellistä.
Äitini on pitkän linjan siivousyrittäjä. Hän on patistanut minua töihin jo nuorena, ja työskentelin ennen yrittäjyyttäni hänen yrityksessään esihenkilönä. Oman kokemukseni mukaan johtaminen on helpompaa kuin osaa ajatella. Toki se vaatii riskinsietokykyä, halua tehdä omaa juttuaan ja ajankäytön suunnittelua.
Minulle on tärkeää, että työni on merkityksellistä.
Minulle menestys tarkoittaa sitä, että olen löytänyt oman intohimoni ja pääsen tekemään sitä, mistä nautin eniten. Yritykseni on minulle tällä hetkellä elämäni ykkösjuttu. Se, että saan tehdä sitä, missä olen paras, menee kaiken edelle.
Sosiaalinen media on tärkein tulolähteeni, sillä saan sen kautta sponsorituloja. Kun aloitin somen tekemisen, en ymmärtänyt siitä hölkäsen pöläystäkään. Tärkein neuvoni sosiaalisen median suhteen ja oman brändin rakentamisen suhteen on yksinkertainen: aloita rohkeasti. Se on paras tapa saada aikaan asioita.
Minulla ei ole salaisuutta suosioni suhteen – olen ollut vain oma itseni. Olen kokeillut erilaisia asioita ja katsonut, mikä toimii ja mikä ei, ja pyytänyt palautetta.”
Kuka?
Auri Kananen, siivousalan yrittäjä ja sosiaalisen median vaikuttaja.
Koulutukseltaan puhtausalan restonomi.
Johtanut aiemmin 30-40 siivoojaa äitinsä yrityksessä useita vuosia.
Asuu paritalossa Ylöjärvellä
Harrastaa siivousta, juoksua, kuntosalia ja teenjuontia.