Asukaskyselyn viimeistely ja esitteiden sekä saatekirjeen jako taloyhtiössä asuville asukkaille tapahtui hallituksen kokouksesta pari viikkoa myöhemmin yhtenä perjantai-iltana.
Tulostimme saatekirjeet yhden asukastoimikunnan jäsenen kotona ja lähdimme jakamaan materiaalit kaikille asukkaille.
Päätimme ohjeistaa asukkaita vastaamaan asukaskyselyyn ensisijaisesti sähköisesti, mutta tulostimme myös joitakin kappaleita paperiversioina. Veimme paperiversiot pesutuvan viereiseen postilaatikkoon, mistä asukkaat voivat kyselylomakkeet hakea ja palauttaa ne täytettynä.
Ohjeet kyselyn vastaamiseen löytyivät asukkaille jaetussa saatekirjeessä. Olimme määritelleet, että asukaskyselyn vastaamiseen menee noin 15 minuuttia aikaa. Palautusaikaa annoimme asukkaille reilun kuukauden.
Isännöitsijälle lähti myös paketti valmiiksi tulostettuja asiakirjoja edelleen lähetettäväksi talon ulkopuolella asuville osakkaille.
Nyt, kun kysely oli jaettu asukkaille, emme voineet asukastoimikunnassa muuta kuin odottaa vastauksia jännittyneinä. Mahtoivatko meidän talon asukkaat vastata kyselyn? Ja olivatko he innoissaan mukana kehittämässä oman taloyhtiömme toimintaa?
Viikonloppuna meidän oli heti pakko tarkistaa, oliko vastauksia tullut ollenkaan – ja olihan niitä, kaksi kappaletta.
Juttusarjassa seurataan taloyhtiöni strategian etenemistä.